Rocky Mountain News 23.10.1985

City Side

Bill Gallo

THE SAGA of Dean Reed,

Denver-born athlete-turned-Eastern bloc singing star, goes on.

Reed's appearance last week at the Denver International Film Festival brought not only an angry expulsion from Peter Boyles' local radio show, but inquiries from other climes. ABC-TV briefly profiled him Saturday night, Latin American reporters called constantly and an editor at Tass, the Soviet news agency, phoned Reed from Moscow.

Meanwhile, the 47-year-old singer remains in Denver this week, visiting old friends and shooting scenes for an upcoming East German-Soviet film about Indian rights and Wounded Knee.

Die Saga über Dean Reed,

einen in Denver geborenen Athleten und Gesangsstar, der sich dem Ostblock zugewendet hat, geht weiter.

Reeds Auftritt beim Internationalen Filmfestival in Denver in der letzten Woche brachte nicht nur einen zornigen Rauswurf aus Peter Boyles lokaler Radioshow, sondern auch Nachfragen von anderer Seite. ABC-TV interviewte ihn kurz Samstagnacht, Reporter aus Lateinamerika riefen ständig an und ein Chefredakteur der der sowjetischen Nachrichtenagentur TASS rief Reed aus Moskau an.

Inzwischen ist der siebenundvierzigjährige Sänger diese Woche in Denver geblieben, um alte Freunde zu besuchen und Szenen für einen bevorstehenden ostdeutsch-sowjetischen Film über die Indianerrechte und Wounded Knee zu drehen.

Letzte Änderung: 2007-03-22