zurück/back

Lyrics/Liedtexte/Textos de canciones/песни

Nobody Knows Me Back In My Hometown

John Rosenburg
(Premiere in dem Dokumentarfilm "American Rebel", am Ende des Filmes)



Well back in Colorado in those days when I was young,
I had my hopes and dreams of fame, like most everyone,
So I left home with songs to sing and fame I finally found,
But nobody knows me back in my hometown,
Nobody knows me back in my hometown.

My name is known in half the world, I'm called a superstar,
I've shook the hands of presidents, I've traveled near and far,
But deep inside I feel the hurt that sometimes gets me down,
Nobody knows me back in my hometown,
Nobody knows me back in my hometown.

One of these days I'm gonna go back home and walk those streets again,
I'm gonna sing some songs and right some wrongs that I did to my old friends,
Then I'll tell the home folks where I've been so I'll never hear again,
That nobody knows me back in my hometown,
That nobody knows me back in my hometown.

I've made my share of movies, I've seen my name in lights,
I've done what others dream about on long cold winter nights,
I've climbed that ladder of success with that good old country sound,
But nobody knows me back in my hometown,
Nobody knows me back in my hometown.

If I could have one yesterday to change one tick of time,
I'd choose that day in Denver when I left my friends behind,
I'd tell them I'd be back someday if they'd just stay around,
But nobody knows me back in my hometown,
Nobody knows me back in my hometown.

One of these days I'm gonna go back home and walk those streets again,
I'm gonna sing some songs and right some wrongs that I did to my old friends,
Then I'll tell the home folks where I've been so I'll never hear again,
That nobody knows me back in my hometown,
Nobody knows me back in my hometown.

Freie Übersetzung von Gabi Scherer-Streich:

Niemand kennt mich dort in meiner Heimatstadt

Lasst mich zurückdenken, damals als ich jung war,
hoffte und träumte ich von Ruhm, wie die meisten.
So verließ ich meine Heimat mit Liedern, die mich zu Ruhm führten.
Aber niemand kennt mich dort in meiner Heimatstadt ...

Ich bin in der halben Welt bekannt, ich bin ein Superstar.
Ich habe die Hände von Präsidenten geschüttelt, ich bin nah und fern gereist.
Aber tief in mir fühle ich den Schmerz, der mich quält
Niemand kennt mich dort in meiner Heimatstadt ...

Eines Tages werde ich nach Hause zurückkehren und wieder die Straßen entlang gehen.
Ich werde Lieder singen und das richtig stellen, was ich mit meinen alten Freunden falsch gemacht habe.
Dann werde ich den Leuten daheim sagen, wo ich gewesen bin und werde nie mehr hören,
dass niemand mich dort in meiner Heimatstadt kennt ...

Ich habe Filme gedreht, habe meinen Namen auf Leuchtreklamen gesehen.
Ich habe das getan, wovon andere an langen kalten Winterabenden träumen.
Ich bin die Erfolgsleiter mit Countrymusik hoch gestiegen.
Aber niemand kennt mich dort in meiner Heimatstadt ...

Wenn ich auch nur eine Sekunde zurückdrehen könnte,
würde ich jenen Tag in Denver wählen, als ich meine Freunde verließ.
Ich würde ihnen sagen, dass ich eines Tages zurückkommen werde, wenn sie sich nur umdrehen würden.
Aber niemand kennt mich dort in meiner Heimatstadt ...

Eines Tages werde ich nach Hause zurückkehren und wieder die Straßen entlang gehen ...

Notiz von John Rosenburg zu seinem Song
"Nobody Knows Me Back In My Hometown":

"Als sich Dean 1985 auf sein Kommen nach Denver vorbereitete, um 'American Rebel' zu zeigen, hatte er die wildesten Ideen wie er bei seiner Ankunft begrüßt werden könnte. Der verrückteste Vorschlag war eine Pferdeparade vom Flughafen bis zum Capitol-Gebäude in Denver. Ich sagte ihm immer wieder, dass er solche Ideen vergessen könne, weil ihn niemand weder in seiner Heimatstadt noch in den Vereinigten Staaten kennen würde. Er kämpfte ein bischen mit dieser Offenbarung und konnte nicht glauben, dass man nicht wenigstens von einigen seiner Erfolge in seinem eigenen Land gehört hätte. Um ihm meine Ansicht verständlich zu machen, schrieb ich 'Nobody Knows Me Back In My Hometown' und schickte ihm den Song. Wie sich herausstellte, gefiel ihm der Song. Sogar so gut, dass er in ein Prager Studio ging, ihn aufnahm und ihn in seinen Dokumentarfilm 'American Rebel' einarbeitete."

Note about his song "Nobody Knows Me Back In My Hometown" from John Rosenburg

"When Dean was preparing to come to Denver in 1985 for the showing of 'American Rebel', he came up with all sorts of wild ideas concerning how he could be greeted upon his arrival. The wildest of all suggestions was a horse parade from the airport to the State capitol building. I proceeded in telling him that he could forget such ideas because nobody knew him in his hometown, or the United States for that matter. He struggled a bit with that revelation, not believing that at least a few of his accomplishments hadn't been heard of in his own country. So to get my point across, I wrote 'Nobody Knows Me Back In My Hometown' and sent it to him. As it turned out, he loved it. So much so, that he went to a studio in Prague, recorded it and included it in the 'American Rebel' documentary."

zurück/back

Lyrics/Liedtexte A-Z

www.DeanReed.de
Fehler, Hinweise etc. bitte an Webmaster@DeanReed.de
Letzte Änderung: 2010-05-13